De aanschaf van een nieuwe kantoormachine is belangrijker dan u wellicht denkt!
Het bedrag dat u kwijt bent voor de aanschaf van een nieuwe machine is namelijk vaak een fractie van de telkens terugkerende verbruikskosten.
Niet de juiste machine
Als u niet de juiste machine koopt, dan bent u gedurende een periode van meerdere jaren, mogelijk teveel geld kwijt aan verbruiksmaterialen (toner, drum e.d.). Deze bedragen blijven telkens terugkomen, kunnen torenhoog oplopen en zijn relatief veel hoger dan alle andere aankopen inzake kantoorartikelen!
Grote besparingen zijn mogelijk
Stel u maakt 50.000 zwart-wit afdrukken per jaar. U koopt een “goedkope” machine welke gebruik maakt van verbruiksmateriaal, waarbij 1 afdruk u 3 cent kost. U bent dan aan toners, drum e.d. jaarlijks € 1.500,00 kwijt.
Koopt u daarentegen een iets “duurdere” machine met een afdrukprijs van 1,5 cent, dan is dit bedrag op jaarbasis € 750,00! Als u de machine 5 jaar gebruikt betekent dit een verschil van € 3.750,00 in totaal.
*Als het om kleurafdrukken gaat, dan lopen de verschillen nog veel hoger op!
Nieuwe printer aanschaffen
Het is van het grootste belang dat u zich goed voorbereidt en vooraf een goede inschatting maakt omtrent hetgeen u met de beoogde machine wilt gaan printen: Te denken is aan: Zwart-wit en/of kleur (is dit nodig?) – aantal afdrukken op jaarbasis – A4 en/of A3 – wél of geen contract, etc…
Vrijblijvend advies
Wij adviseren u graag bij het uitzoeken van een nieuwe printer of MFC. Aan de hand van een eenvoudige rekensom kunnen wij u precies uitrekenen wat u kwijt bent per afdruk. Hiermee hebben al vele klanten jaarlijks zeer grote bedragen kunnen besparen!